AD

Wednesday, February 11, 2009

Pengsan @ Steady?

hmmm.. semalam.. gua pergi cari kedai nak beli uniform pilot gua, uniform tambahan laa kan.. abes tuh, gua pun pi laa cari kt Kamdar, sebab khabarnya kt sana murah, about rm30 or so laa.. setibanya gua di sana, gua hampa. kenapa? sebab habis daa.. jadi gua pun pi laa kt kedai berdekatan dengan niat nak tempah la baju tuh lebih kurang 2 helai lagi.. deng deng deng.. sampailah gua ke kedai 'Spark Manshop'. Spark Manshop nih kedai rasmi untuk buat uniform untuk pilot MAS..

jadi dengan berbekalkan persaan yang aku akan jadi pilot MAS suatu hari nanti(amin..) aku pun masuk la ke kedai tersebut.

org kedai : selamat tgh hari encik, boleh kami bantu?

aku : boleh, saya mau ukur itu baju pilot boleh?

org kedai : boleh, tapi cawangan sini tidak mempunyai sample untuk buat baju tersebut encik, apa kata jika encik pinjam dulu baju itu daripada sesiapa dan bawakan ke sini balik, jadi kita boleh buat satu fit untuk encik.

aku : okay, nanti saya ambik dengan member saya, agak-agaknya brapa harga untuk sehelai baju?

org kedai : ok, biasanya dalam 7 atau 8, tapi 6 pn boleh, kita tengok atas material laa

aku : oo, rm70 atau rm80 la?

org kedai : rm600 encik, kami ada potongan jika encik membuat satu set sekali dengan seluar, kami boleh bagi rm800.

aku : oooooo.. OK!



kesudahannya terpulang pada perasaan anda, yakinlah dengan perasaan anda

13 comments:

sleepyhead said...

riaksi pertama : mata aku akan terbojol dan mulut ternganga 5 degree.

riaksi kedua : senyum kepada tuan kedai (bajet cool) . dan ckp " owh. that expensive ah? im just a cadet pilot for god sake " (sambil rolling eyes )

well,it pays to be cool & handsome ;).i can't be handsome.im a girl. dammit.

faiz.nasir said...

haaa.. u'r just right! aku buat yg mcm riaksi kedua tuu.. thats what i did!
while slowly stepping back, one step n one step.. hahaha

zs said...

faiz u should just get a girlfren/wife who can sew. economy sket.

LePaKPlaCe said...

perbincangan akhir smlm tepat sekali..
LCCT Labu!!!!

btw bro..this is MH..mahal hoii..

faiz.nasir said...

dear zs:
thats what im trying to find now.. kalo ko reti jahit, aku kahwin dengan ko ok? wakaka

dear lepakplace:
errol, ko pass interview mara, en malik ckp kt aku.. kekeke.. MH..minyak hitam

zs said...

T_T wtf im not trying to sell myself around here. lagipun aku minat lelaki yang lebih tua sedikit. ahahaha. :P

faiz.nasir said...

owh.. im old enuff.. dont u think so, i think uve to see me in person then ull know.. hehe.. btw, may i know u better? i mean, how come u can dropped by here?

Anonymous said...

Alahhh..beli kat MYDIN je RM17.90 je..baju drebar teksi..ape nak stylo sgt - Cadet MAS

faiz.nasir said...

haa.. tak terfikir laa..adeh.. time kasih

LePaKPlaCe said...

En Malik tuh masa diskusi..dier asyik tersengih2 kat ujung meja..dok cover muka dier ngan kertas A4.aku ngadap dia time tuh..ciskek btol..tau ler dah aim muka aku sbb selalu g mara..haihh.

MH..minah hot!

faiz.nasir said...

wahahaah.. en. malik tuh yg muka kiut2 mcm cina sket tuh ka? atau yg mn?

VPL said...

dulu..time aku g kamdar nak bli uniform aku cakap.. "uniform drebar teksi ade?"

lalu die jawab.."ade!"

hahaha

faiz.nasir said...

hahaha.. budak2 apft la ni rembat semua baju kt Kamdar tuh.. adeh.. aku jumpa kt mydin tadi n kt kbmall, jenama crocodile size besar laa even s size pn, dlm rm90..