AD

Tuesday, January 27, 2009

Pernahkah anda?

Lokasi : di sebuah pusat membeli-belah terkemuka di Kelantan

Waktu : lebih kurang pukul 1730

Watak : Aku, Jemey, Meru, Kimi aka Jejaka


beginilah serba sedikit mengenai latar nya...

sedang aku bercakap-cakap dengan 2 orang lagi member aku sambil berjalan menaiki ke tingkat 4, aku terserempak dengan seorang jejaka dalam perjalanan turun ke tingkat bawah, lalu dia menyapa aku..


Jejaka : weh Paih, lamo tok jupo

Aku : haa Marwan!, lamo tok jupo, koho tinggi mung lonih deh?


*didapati muka jejaka tersebut berubah seperti lalat kepeningan....
tetapi perbualan diteruskan juga tanpa sebarang syak wasangka...


Jejaka : jolo ko koho tinggi? aku sero biaso jah. mung blaja mano lonih?

Aku : tok blaja doh, baru jah quit uitm...

Jejaka : ooo...


*jejaka tersebut juga member kepada Jemey, dan mereka juga bertegur sapa dalam keadaan yang pening...
setelah selesai, kami menaiki ke tingkat 4. lantas...


Jemey : weh, sapo takdih tuh eh? aku tok brapo ingat la

Aku : bengom baso nih, Marwan tuh, hok ore gelar ko mok dio 'aduh' maso darjah 5, tok key la mung tok ingat, dasyat mung(dengan perasaan penuh yakin)..

Jemey : aku sero buke Marwan tuh, buke ko kito ado jupo nga Marwan maso nok gi jamming dulu, dio key gemuk2 dh sikik..


*aku telah mula was-was, dan syak wasangka mula mencemburui kebenaran kata-kata Jemey...


Aku : eh, jolo la deh, kito jupo doh Marwan tahun lepah, abih tuh sapo eh takdih?

Jemey : tuh Kimi bengom!, hok tuisyen pelangi sekali nga kito maso form 2

Aku : waaaaa, saloh ore lah takdih??


*lantas perasaan malu mula menguasai diri dan menyuruh ku untuk membunuh diri, kerana diriku sangat malu untuk hidup...


moralnya, jangan la sebut nama orang tersebut jika anda tidak betul-betul mengecamnya, kerana kelak ia akan memalukan kamu. sekian...

7 comments:

annaheim said...

haha.sumpah malu.hahah~!

faiz.nasir said...

memang malu! adoii, hahahah

LePaKPlaCe said...

mg jange dok buak lagu tuh laa paih kalo jupo kawe masa2 depe nnieh..kecik ati dowhh..haha.

faiz.nasir said...

siyes aku xingat, adoii.. sero bersaloh molek aku..

syah said...

hahaha.mcm biasa je situasi ni. lek jer bro.semua org pernah melaluinya.ceyyy

faiz.nasir said...

owh, biasa ek? lega skit dengar mcm tuu.. hehehe.. dngar citer awak jadi model.. tahniah, jgn lupa kita kt sini plak

syah said...

erk... jgn ditahniahkan lagi.saya belum dipanggil utk apa2 iklan lagipun.. :)