AD

Tuesday, October 05, 2010

hye~

Hye semua, ari ni ambo nok cakak luai deh, heheheh, harap-harap dok gelecoh botol budu laa wehh, hehe.

Ok, sedang asyik diri ini melayari Facebook, tiba-tiba rasa terpanggil pulak untuk memberi satu pandangan mengenai perangai semula jadi manusia.

Banyak status-status didalam itu berunsur nasihat, quote, update, dan macam-macam lagi. Hari ini aku nak sentuh sedikit tentang orang tak puas hati. Pernahkah korang terbaca status yang berunsur-unsur tak puas hati gitu? seperti 'cibai lah kau', 'gi mampos lah kau', 'baik ko mati daripada sibuk jaga tepi kaen org', 'hmm, ramainyer member-member tikam belakang' dan macam-macam lagi? *banyak sangat ke contoh aku bagi ni? wkakaka.

Status-status ini, menunjukkan bahawasanya kita manusia selalu je ada perasaan yang tak puas hati terhadap orang laen. Sungguh, aku kadang-kadang tak terlepas juga daripada perasaan bodoh ni, wahaha. Konklusi yang aku nak cakap laa kan. Korang tak pernah terpikir ke macam errr..... macam mana nak explain. Ok amik contoh lagi senang.

A tak puas hati dengan B. B tak puas hati dengan A. 
Kawan-kawan A mesti backup A, begitu juga kawan-kawan B.
Tapi ada jugak si C yang tak puas hati dengan A dan B.
Dan mungkin juga si D puas hati dengan A dan C, tapi tak dengan B

Ok, aku tau korang pening. Konklusinya. Kau takkan takkan pernah pernah dapat buat orang senang dengan kau, mesti je ada orang tak setuju dengan kau. Dan bagi orang yang susah untuk setuju dengan orang ni, kau jangan ingat orang suka kau.

Ok, sekali lagi, ni memang betol-betol punya konklusi, haha. Kau bertolak ansur je la selagi boleh, sebab manusia ni semua takde yang perfect, bukan sahaja untuk pasangan suami isteri, tetapi kita juga manusia dengan berjuta ragam untuk completing each other. Kau buat je yang terbaik apa yang kau boleh buat, things should be good. Allah itu Maha Adil.

2 comments:

eZaT eLaNo said...

gud2..baru nk wat entry pasa hok ni..
awk wak dh,x jadi la pulok nk wak..hehe..*panje molek mukoddimah*

tu ah..plek key kea..pakak x puah hati nge ore laeng blako..ikut dio la nk wat gapo pon key..klu ore tu x dok ggu hdp dio,ikt dio la nk wt gapo pn..
tp sedak jgk baloh2 nge ore ni..haha..menguji minda..keh3..

tp x sey baloh nge awk,ngepek spuloh bakul..hahaha..kaloh sy..hehe..luv u..

Faiz Nasir said...

sayo pon takdok bbaloh nge ore pong.. sayo pon lagu tuh jugok sbenanyoh, tapi am tryng my best to b coool ore kato, keh3..

luv u, muah! haha