AD

Thursday, September 09, 2010

TGG

Salam sejahtera ke atas semua umat manusia, terutamanya pada yang sedang menumpukan kedua-dua matanya menghadap tulisan-tulisan buruk ini, haha. Takde apa, just to update my flying to terengganu last Monday. The sortie was supposed to be at 0800h, but due to some reasons of maintenance, kapal tuh released at 1115h, aku pon tanpa membuang masa, terus pi check kapai n teruih request clearance to Terengganu as per flight plan. Flight plan nya adalah mengikut route ni: 
WMKC-BACHOK-TOK BALI-PULAU RHU-PENAREK-WMKN/WMKN-BANDAR PERMAISURI-PULAU PERHENTIAN-TOK BALI-BACHOK-WMKC//.
Pulau Rhu

Sesampainya saja aku di Bachok dan enroute to Tok Bali, aku di pass kan dari KB Tower ke Gong Kedak Tower, Gong Kedak Tower diverted gua ke P.Perhentian, adehhh, ni yang aku malas ni, semua nanti nak kena kira balik, track, distance, speed, time. at the same time nak control aircraft lagi, tapi nasib baik solo, so kira ok la, takde stress kena tiow ngan instructor, haha. Banyak sebenarnya yang berlaku pada hari tersebut, tetapi biarlah ia tercatit di dalam minda ini dahulu, sebelum tuan empunya badan ini mempunyai secebis kerajinan untuk transformkan ia di sini, hahaha. Enjoy lah gambar, dah lama tak post gambar.

 Pulau Perhentian
Pulau Susu Dara

2 comments:

Anonymous said...

paih, payoh dok wat NAV?

Faiz Nasir said...

agok laa, aku suko wt GH lagi.. nav byk kijo, mato xleh stop, keno lilah2